Höst

Höst

tisdag 19 augusti 2014

Första inlägget

Såja, nu kan man även bloggledes följa resan med min bil. Jag ser framför mig att det kommer att handla om härliga bilfärder, viss renovering och restaurering och en hel del annat som brukar förekomma inom gammalbilsägandet. Under åren har jag haft en hel del gamla bilar, mest tvåtaktssaab men nu är det äntligen dags för en 1800. Jag skriver äntligen då jag haft tanken under lång tid, jag gick med i 1800-klubben första gången 1986. Har alltid drömt om en tidigt svensktillverkad bil, en 63:a, och tidigare än chnr 6007 kan bli svårt att hitta då väl första bilen som lämnade fabriken i Göteborg var nr 6001. Min bil är i ett ganska bra skick men visst har en del uppgraderingar gjorts med åren. Mitt mål är att återställa bilen till ursprungligt skick.

1 kommentar:

  1. Vad trevligt ännu en blogg! Det här blir intressant att följa. Mvh Lennart

    SvaraRadera