Höst

Höst

tisdag 22 december 2015

Byta nytt mot gammalt

Var hos Hr E i Motala igår. Ingen storhandling precis men ett gammalt innertak fick följa med. Ni må tro jag är knäpp men........I min bil sitter ett nytt tak från VP men solskydden är inte bytta. Dom är naturligtvis betydligt gulare än det nya taket. Nya solskydd kostar ca 2000kr och jag har börjat fundera.
63:an har ett tak speciellt för årsmodellen. Det sitter på samma ställning som de tidiga taken men är inte perforerade. Då jag förutom solskydden även har kvar de bakre "panelerna" i samma gräddgula färg vore det kul att hitta ett ursprungligt tak och testa hur det skulle se ut med tak i bruksskick i stället för nytt. Att hitta ett sånt kändes omöjligt men Hr E hade ett i , ja vad ska man kalla det, tufft bruksskick kanske. Har jag tur går det att få till. Varsam tvätt med Barnängens tvål samt lagning av några revor behövs. Hur det går får vi se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar