Höst

Höst

torsdag 25 september 2014

Nummerologi

För vissa är bilens identitet en ganska ointressant sak, för andra är det helt avgörande för deras relationen med bilen. Jag är ju lite av en orginalkramare så jag gillar sånt här med ursprunglighet. Bilens historia är för mig halva nöjet. Visst kan jag byta ut slitna delar men det skulle inte falla mig in att lacka om bilen i en annan färg än nr 46 eller byta till en inredning från 1970.
Via Volvo har jag fått en del fakta och allt verkar stämma. Bilen lämnade Göteborg för Hofors den 21 mars 1963 i den skepnad som chassienummerplåten visar och även motorn med det låga motornumret, 176, finns kvar idag.
Annars har veckan ägnats åt jakt på grejor med viss framgång så snart hoppas jag på montering av bakre bärjärn, reflexer och vissa inredningsdetaljer. Återkommer med bilder då det är dax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar