Höst

Höst

måndag 6 oktober 2014

Storlekens betydelse

Vilken ska man använda? Den vänstra kanske, blank och fin och ny. Så tänkte i alla fall jag och beställde från en försäljare av nytillverkade grejor till 1800. Då jag fick hem det slutade det roliga för likheten med originalet var sådär. Det jag först la märke till var att det inte passade på bilen. Bakstammen är ju böjd på bilen men märket är helt plant och det går inte att böja, i alla fall har inte jag lyckats. Hålen där märket skulle sitta matchade inte riktigt pinnarna på märket och i ett försöka att böja dom lite gick dom av. Då kom jag på att jämföra med mitt gamla slitna märke och såg skillnaden. De äldre märkena är större samt böjda för att passa bilens böjda karossida på bakdelen. Visst, jag fick löfte om att skicka tillbaka det nya felande märket men orkade inte riktigt. Så hur gör man nu? Försöker piffa till det gamla på nåt sätt. Tror det är i aluminium så det borde gå att slipa, putsa och måla hoppas jag. Antar fler med mig har samma problem och finns tips är jag tacksam.En variant är att vänta till ett fint dyker upp på Tradera även om det blir dyrt där. Ofta är man ju ett gäng som sitter och bjuder över varandra till vansinne känns det som ibland. Sist ropade jag in 2 st av clipsen som håller veven till domkraften, runt 100kr för ett par begagnade, då dom fanns på Claes Olson gick dom väl på en tia per påse. Men utan nätauktionerna skulle bilrenoveringen vara bra mycket svårare så bättre det finns lite dyra grejor än inga alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar