Höst

Höst

måndag 15 december 2014

Vackra instrument

Min instrumentbräda bjuder på både det ena och andra. Mittendelen är ganska orörd, tyvärr fattas en liten bit blankt som jag försökt gömma under radion. Nere till väster vid nyckeln finns ett hål som jag inte förstår, orginal hade inte bilen överväxel men då en sån är eftermonterat kan en lampa suttit där. I stället för tändare finns en startknapp, mycket förståligt då låset kärvar, själv har jag vridit av 3 st nycklar. Får jag till låset så får nog tändaren återkomma och reglage av orginaltyp för överväxel kommer monteras. På vänstra sidan ratten är det 3 st extrahål gjorda, i ett av dom sitter nuvarande reglage för överväxeln. Vad de andra hålen är vet jag inte alls. Dessa plåtar är lite halvsvåra att hitta utan extrahål, men det ska nog gå. Av instrumenten är det bara tankmätaren som funkar. En ganska vanlig diagnos för en instrumentbräda i en gammal 1800 gissar jag. Och ja, jag vet att värmepaketet bör vara grått...här finns utmaningar.

2 kommentarer:

  1. Så nu har även jag hittat till din trevliga o intressanta blogg. Har läst alla inlägg o kommentarer, så ännu mer kunskaper o tips har man nu fått, tack!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar. Jovisst är det kul med andras bloggar och kan man lära sig nåt är det toppen, jag själv har stor nytta och glädje av alla andra 1800-bloggar.

    SvaraRadera