Höst

Höst

tisdag 2 december 2014

Snygg service

Det börjar bli dags för ögongodis, lite praktiskt ibland. En dekal som berättar när man bytte olja sist känns ju som ett juste tillbehör. Likt många andra inom hobbyn har jag fullt med gamla tillbehör att lägga i bilen. Nu vill jag inte att kupén ska vara en fullknökad museimonter men visst ligger det en viss charm i att kunna använda morföräldrarnas gamla campingservis. Angående gamla grejer brukar jag tänka så att jag kan lägga till grejer som jag kunnat haft i bilen om det var 60-tal, dvs ett par solglasögon, ett mjukpack John Silver, en karta naturligtvis och nån väska kanske. Ett tips kan vara ett par klassiskt svarta Tretorn stövlar, då kan man biltvätta med klass. Motsatt till andra dissar jag veckotidningar på hatthyllan till fördel för deckare av Stieg Trenter, tidigt 1963 hette senaste boken " Sturemordet", passande nog har har 3 st orginalutgåvor i bokhyllan.

1 kommentar:

  1. Jag postar en servicedekal till dig imorrn som komplement till de på bilden ;-)

    SvaraRadera