Höst

Höst

lördag 15 augusti 2015

Vacker utsikt

I går kväll var vädret vackert och jag tog en tur. Först blev det besök hos den vita 64:an jag visat i tidigare blogginlägg. Det blev kaffe och lite titt på gasreglaget. Mitt gasreglage  är väldigt glappt, helst i konsolen som håller det långa reglaget, stången, strax innan förgasarna börjar. Vita 64:an har en slags  bussning av silokontyp som gör att stången blir stum i konsolen, här glappar min många mm. Jag har inte sett slik bussning nånstans men fiffigt var det, får leta.
Efter detta på hemväg var solen på nedgång och då får man ju en obetalbar utsikt över de vackraste av instrument.

2 kommentarer:

  1. Jo väldigt tjusig instrumentsbelysning
    Har inte sett ngt foto på den senare brädan med belysning som jag har...så det ligger väl i lä jämfört med din.... Får fota ngn gång när den blir klar, nu njuter jag av 444 belysning så länge den är inte så tokig.

    SvaraRadera
  2. Bussningen heter 666143-3 och skall sitta en i varje ända av staget titta i reservdels katalogen under grupp 2d sidan 7 så ser du.

    SvaraRadera