Höst

Höst

söndag 28 februari 2016

En radiolösning

Efter snart en månads jagande efter en hel instrumentpanel, min är ju ful runt radiohålet, finns några möjliga lösningar.
Jag har köpt 3 radioapparater, 2 Blaupunkt och 1 Philips. Vidare 2 st av den där plåten som löper vid radio och instrument. En är toppenfin men är för 1965, dvs den har hål för kurvhandtag. Nästa är rätt modell, 61-64, men radiohålet är lite för stort, nån har sågat lite för våldsamt nån gång. På båda två täcker radioplåten på bilden och även vissa radioplåtar från Blaupunkt. Men med plåten på bilden kan jag nästan täcka hålet i min nuvarande bräda om jag skarvar i en liten bil i ovankant. Det kommer bli en skarv som syns hur noga man än skarvar och jag får ju ingen radio i bilen. Så vem vet, kanske slutar senaste månadens köpfest av grejer med att jag får sälja prylarna med förlust och att jag använder radioplåten från Volvo på instrumentbrädan i bilen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar