Höst

Höst

måndag 23 februari 2015

Dubbel kostnad

Så har man lyckats igen. 0-100 på några minuter.
På bilden kroken till bältet, alla som åkt 60-talsvolvo känner igen den, men ack så svår att hitta.
Förra veckan dök det upp en på eBay för 20$ och då jag saknar den så la jag ett bud. Idag gick auktionen ut och för ytterligare 19$ i frakt så var den min, dyrt javisst men vad gör man inte.....dessutom måste den eloxeras för att se bra ut.
Men så dök det upp en till, denna på Tradera, se bild. köpte den för 39 kr och säljaren bor några kvarter bort, typiskt.
Så är det att renovera, man köper ofta dubbla uppsättningar delar, ex bälten har jag en försvarlig samling av ( mer om dom i kommande inlägg ). Det kanske kommer dag då man får åka på nån marknad och sälja alla dubletter, då kommer man känna sig rik.

2 kommentarer:

  1. Bälten!
    Då vaknade jag till...
    Har du några snygga över till en 61a?
    /Richard

    SvaraRadera
  2. Njae, är väl svaret. Har ett fungerande över till den årsmodellen, alltid nåt kanske att börja med. Skicket är sådär, man hittar ju inte såna i nyskick tyvärr. Du kan ju maila mig om det är nåt. henric.tungstrom@telia.com

    SvaraRadera