Höst

Höst

onsdag 4 februari 2015

På säkra sidan

18 minusgrader och svårt att komma in i garaget. Låset, ett hänglås, hade frusit. Fick värma det i handen för att det skulle lossna. Metall är kallt ibland, var tvungen att sätta på handskar.
Dagens uppdrag var masoniten över tanken. Har fått både bilder och mall av X3, Tack. För att vara på säkra sidan gjorde jag en egen pappmall och det var tur det, märkte jag var tvungen att bredda 1 cm. Masonit sågades nu och betsades mörk brun. Är mycket nöjd, tänk om all mek och fix gick så enkelt.

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så att min exakta mall krympt i kylan? Jag ritade av originalpappen i 18 plusgrader och nu tillverkar du en ny i 18 minusgrader och får lägga på en centimeter!

    SvaraRadera
  2. Nja, kanske inte ändå, troligare att avstånden mellan hålen skiljer lite och för att inte få mina hål föt långt ut mot kanten blir det snyggare att bredda. Det skilde 5-7 mm i bredd mellan din mall och min bil, konstigt....

    SvaraRadera