Höst

Höst

måndag 24 november 2014

Fel+X3=Xtrajobb

Som Mr X3 påpekade i kommentar satt mina blinkersglas uppochner. Gjorde ett försök och vände på härligheten. Blinkersmeken visar att konstruktionen har nån brist tycker jag. Jag trodde att sarg och glas var skruvade men det är dom ju inte. Glaset sitter väl hyfsat efter viss skimsning men sargen är ju bara påpressad. Är det så det ska vara eller har jag eftermarknadsprodukt ?Misstänker det är nåt vingel då Lucastexten hamnar uppochner efter vändning.
Apropå blinkersglas, länge trodde jag att alla 63:or hade vita glas men här ger reservdelskatalogen svar, 6007 har vit/gula glas. Får undersöka detta med den felvända Lucastexten närmare men nu sitter det hela åt rätt håll så jag slipper skämmas allt för mycket.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Nu är det rätt. ...och du behöver inte oroa dig. Den taffliga fastsättningen är Lucas original. Men du ska inte behöva shimsa?? Kan det vara så att du saknar den lilla plastklädda skumgummiringen mellan lins och lamphållare?

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis, du har rätt som oftast. Såg det fanns packningar på VP för billig peng. Tack för tips

    SvaraRadera