Höst

Höst

torsdag 13 november 2014

Mer grill

Så ser bilen ut som en 63:a igen, det var nog ett tag sen sist. Nu är det inte klart med grillbytet men jag har hunnit en bra bit. På nedre bilden ses Kåre i färd med infästning. Han hjälpte till med att göra nya fästen, dom ursprungliga var borta sen länge. Jag har experimenterat med 2 olika sargar vilka passar lika bra/ dåligt båda två. Nu ser det hyfsat ut men jag måste ju dela på grill och sarg vid montering så då får vi se hur det passar. Jag tycker sargen passar lite dåligt på bilen och lär kanske behöva gummilisten mellan sarg och kaross, även om den väl inte satt på 63: or. Men som övre bilden visar så var det glada miner då jag testade allt sent i går kväll.

2 kommentarer:

  1. Ett litet tips kan vara att lägga en osynlig silikonlist mellan sarg och lackerad yta. Typ fönstertätning. Då förhindras skav på lacken.

    SvaraRadera
  2. Hmm, ska kolla lite, sargen passar som sagt lite dåligt så jag får se hur det passar bäst

    SvaraRadera