Höst

Höst

onsdag 21 januari 2015

Jäv.. sk.t

Sån idiot man kan vara. Jag har tidigare skrivit om den nyinköpta mattan och att den passat lite dåligt över kardantunneln. Visst, den är säkert sydd efter orginalmönster men själva mattan är hårdare än mitt orginal och faller inte lika bra liksom, den blir bucklig. Idag tänkte jag ta tag i det hela och dum som jag var tänkte jag värma lite för att få den att smita om kardantunneln bättre. Det skulle jag inte gjort, på nån sekund smälte det ihop. Ser mer illa ut i verkligheten än på bilden tyvärr, går inte att använda, f..n f..n, dumma jag. Denna matta besår inte av ylle utan av polyester typ, det borde jag fattat. Ok, vad göra? Vet inte om det går att beställa bara denna del separat från VP, ska testa. Alternativt är att "laga" det hela med att lappa och laga. Nåja, det är en del av bilhobbyn att misslyckas ibland. Å andra sidan...Hur fin den nya mattan än är så är likheten med mitt orginal liten. Den nya mattan är skodd med plast i alla kanter, orginalet är enkelt vikt och limmad kring en kokosmatta och enklare gjord helt enkelt. Färgen, se bild, skiljer sig också orginalet är djup röd och själva mattan mjukare som sagt. Tyvärr saknar jag ju frammattorna, det var därför jag köpte nytt, efter ofruktbart letande av orginalmattor. Funderar och ta tjuren vid hornen och försöka hitta en ullmatta i färg som orginalet och fixa det hela själv. Har någon en bild på 2 orginal frammattor vore jag evigt tacksam. Kanske får försöka sälja den nya VP mattorna, någon spekulant?

2 kommentarer:

  1. Ska fota mina orginalmattor i kväll och skicka till dig

    SvaraRadera
  2. Tack Björn, fota gärna undersida åxå..

    SvaraRadera