Höst

Höst

torsdag 22 januari 2015

Mellanlandning i aluminium

Mitt i mina mattbekymmer tar jag en paus med lite enklare pyssel. Alla ser vad det är, panelen höger om ratten där en del reglage sitter. Panelen på bilden fick jag av en 1800-vän för länge sedan och sen blev den bortglömd. Köpte ännu en på Tradera förra veckan så med den i bilen har jag 3 st. Ja det ser inte vackert ut med ömsom träimitation och ömsom limrester. Men tittar ni noga så syns ju den vackra aluminiumpanelen under. Med en del limlösare och thinner så ska den nog gå att få snygg. Jag har sett en hel del paneler med samma träbeklädnad. Gjordes det från fabrik då tiden gått så långt att trä och lejongult ansågs snyggare än aluminium och rött läder? Nåja, på denna panel ska tiden vridas tillbaka till 1963. Återkommer med ny bild då den är klar.

3 kommentarer:

  1. ja det var standard på nyare bilar jag har för mig att det var from E modellerna

    SvaraRadera
  2. Jag hade lika på Min P1800. Som jag förstått ska man kunnat byta tändningslås från det kopplat till tändspolen till rattlås. I samband med detta byttes mittpanelen till det nyare utförandet i träimitation. Jag har byggt tillbaka till tändspolelås och fått tag i en av gamla sorten. Bara väntar på att få montera tillbaka allt efter lackering...
    //Richard

    SvaraRadera
  3. Hmm, här blev jag lurad ändå, typiskt nog finns det ett extra hår för mycket under tejpen. På nästa är antal hål ok men tändningslåshålet är större. Känns inte riktigt bra

    SvaraRadera